انواع کوره های صنعتی را بشناسید
نوشته شده توسط : اختیری

در مقالات قبلی، دوره بازیگری را تعریف کردیم. همانطور که گفته شد برای ریخته‌گری باید فولاد را نرم کنیم تا در قالب‌هایی که الان داریم بریزیم و بعد از یخ زدن نرم‌کننده، کمی فولاد شکل می‌گیرد. با این حال سوال این است که این ذوب ها از کجا می آیند؟ من معتقدم افراد کمی هستند که هیچ ایده ای از پاسخ به این پرس و جو ندارند! معروف است که فلزات قوی در کوره های صنعتی قرار می گیرند و ذوب می شوند. با این حال، فکر نمی‌کنم در رابطه با پرسش بعدی: "این اجاق‌ها چگونه کار می‌کنند؟"

برای پاسخ به این سوال، باید بگویم که کوره صنعتی ها انواع مختلفی دارند و هر کدام مکانیسم کار شخصی خود را دارند. مخرج متداول این است که در همه آنها، هدف تولید گرما برای نرم کردن فولاد است. با این حال برای رسیدن به این هدف، هر نوع کوره مکانیزم های شخصی خود را دارد. در این مقاله انواع کوره های صنعتی را معرفی می کنیم و در پایان به مقایسه بین آنها می پردازیم.
1- کوره بوته:

این کوره های صنعتی از قدیمی ترین و به همین ترتیب تنها کوره ها هستند. کوره کارخانه شامل ظرفی است که از مواد نسوز ساخته شده است که شمش های فولادی در آن قرار می گیرند. گرمای این کوره از سوزاندن سوخت های فسیلی ایجاد می شود.

کوره های صنعتی - استراتژی های ساخت

فایده: ارزش فر کم است. معمولاً استفاده از اجاق گاز کم هزینه و ساده است.

عیب بسیار قوی این کوره این است که دقت دمایی ندارد و دما در چندین جزء آن کاملاً متفاوت است و متعاقباً سیر ذوب آن خیلی یکنواخت اتفاق نمی افتد. چه از منظر زیست محیطی به آن نگاه کنیم، این کوره تعدادی آلودگی هوا را در نتیجه سوزاندن سوخت های فسیلی تولید می کند.


2- کوره مقاومتی:

در کوره های مقاومتی، گرما با عبور انرژی الکتریکی توسط قطعات گرمایشی ایجاد می شود و فلزات موجود در کوره را ذوب می کند.

کوره های صنعتی - استراتژی های ساخت

مزیت: در کوره های مقاومتی، دقت دما ممکن است بسیار زیاد و خوب باشد. در نتیجه، دما را می توان به شدت تنظیم و مدیریت کرد.

عیب: این اجاق ها انرژی زیادی را می بلعد و در نتیجه مصرف انرژی آنها بیش از حد است. یکی دیگر از اشکالات این است که ذوب فلزات در این کوره ها زمان بسیار زیادی می برد. در نتیجه، برای ذوب فلزات چندان مناسب به نظر نمی رسند. با این حال کوره های مقاومتی برای ذخیره سازی نرم بسیار مناسب هستند.


3- کوره های القایی (کوره القایی):

در کوره های القایی، یک سیم پیچ در سراسر محفظه پیچیده می شود که در طی آن، نرم کننده تولید می شود. وقتی هدیه ای از کنار این اتاقک می گذرد، یک نظم مغناطیسی ایجاد می شود. زیرا مسیر تنظیمات فعلی، مسیر رشته مغناطیسی نیز همینطور است. این دوره بارها و بارها با سرعت خوب تکرار می شود و به مولکول های فولادی موجود در محفظه برخورد می کند. در نتیجه، فولاد به طور منظم از قوی به مایع تنظیم می شود.

کوره های صنعتی - استراتژی های ساخت

مزیت: این کوره های صنعتی برای آماده سازی نرم مناسب هستند، زیرا این کار را در زمان کوتاهی انجام می دهند. علاوه بر این، تغییر مسیر ثابت رشته مغناطیسی در این کوره باعث می شود که نرم کننده همیشه در حال جابجایی باشد و بنابراین صحبت کند. پس از اینکه نیاز به افزودن منابع آلیاژی به فولاد داشتیم، این ویژگی به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود و قطعات آلیاژی را به طور موثر ترکیب می کند.

اشکال: خاصیت هم زدن نرمی که در بالا ذکر شد نیز ممکن است به عنوان یک نقص در نظر گرفته شود. در نتیجه احتمالاً گل و لای و قطعات یا اکسیدهای اضافی تولید شده در کف نرم به داخل آن می رود و کاملاً با نرم کننده مخلوط می شود. در نتیجه، استاندارد فولاد نهایی کاهش می یابد.


4- کوره قوس الکتریکی:

عملکرد این کوره مانند جوش قوس الکتریکی است. تعدادی الکترود در بالای فولادی که قرار است ذوب شود قرار می گیرد و قسمت مخالف مدار به فولاد متصل می شود. با ایجاد جریان الکتریکی با جریان بالا، انرژی الکتریکی از فولاد عبور می کند و در سطحی که سر الکترود در تماس با فولاد است، دمای واقعاً بیش از حد ایجاد می شود که ممکن است فولاد را نرم کند.

کوره های صنعتی - استراتژی های ساخت

این کوره های صنعتی دارای بار ذوب بیش از حد هستند و اغلب فقط در کارخانه های بزرگ استفاده می شوند. در نتیجه دمای بسیار بیش از حدی که در این کوره ها ایجاد می شود، نمی توان از آنها برای نرم کردن تمام فلزات استفاده کرد.

به عنوان مثال، آلومینیوم و منیزیم که دمای ذوب آنها کاهش یافته است، نباید برای ذوب در این کوره ها مناسب باشد. در تمایز، فلزات معادل فلز و تیتانیوم، که دمای ذوب بیش از حد دارند، می توانند در کوره های قوس ذوب شوند.

تا به امروز، ما اکنون 4 کوره از یک کوره مهم و پرکاربرد را راه اندازی کرده ایم. در آخر به شما نحوه تصمیم گیری در مورد فر مناسب را به طور تقریبی اطلاع می دهیم. یک عدد o وجود دارد





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: